‘No mires a otro lado’, a campanya del Moviment ASPACE per visibilitzar la sexualitat i la intimitat de les persones amb paràlisi cerebral

La sexualitat i l'afectivitat en la paràlisi cerebral són les principals temàtiques per les que el Moviment ASPACE ha apostat en la seva nova campanya per reclamar el dret a la intimitat d'aquest col·lectiu amb motiu del Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral que se celebra el 6 de octubre.

Amb el títol 'No mires a otro lado” aquesta campanya pretén ampliar el concepte de sexualitat reivindicant que no només es limita a l'erotisme, sinó que també significa intimitat ja que ocorre en espais de la vida diària com en el vestit, el desvestit i el neteja de les persones amb paràlisi cerebral. A més, l'acció pretén ser un toc d'atenció perquè la societat contribueixi al fet que es cobreixin les necessitats del col·lectiu.
 
De fet, el Moviment ASPACE desenvolupa en aquest àmbit accions de formació i suport perquè les persones amb paràlisi cerebral aprenguin a conèixer-se, a acceptar-se i a expressar i sentir la seva sexualitat de forma satisfactòria. Aquesta formació també es dirigeix ​​a professionals i familiars amb l'objectiu que 'deixin de mirar a un altre costat' i 'mirin de front' a la sexualitat i afectivitat de les persones amb aquesta discapacitat.
 
L'eix central de la campanya és una cançó de trap, estil molt semblant al rap, interpretada pel grup 'Ravioli Makers', un tema reivindicatiu centrat en eliminar idees preconcebudes que té com a objectiu conscienciar sobre la importància de normalitzar la sexualitat i afectivitat en paràlisi cerebral.
 
A través d'un espot, que ha estat distribuït entre les principals televisions nacionals i autonòmiques, i d'un videoclip, difós en xarxes socials,  ASPACE ha volgut transmetre missatges clars i directes per millorar la qualitat de vida d'aquest col·lectiu i així donar veu a les més de 120.000 persones amb paràlisi cerebral que hi ha a Espanya.
 
La campanya estarà present en xarxes socials amb el hashtag #Miradefrente per aconseguir vitalitzar-la i que la societat se sumi a aquesta iniciativa, amb l'objectiu d'arribar a ser Trending Topic (tema del dia) el dia 3 d'octubre a nivell mundial a Twitter.