Compartim receptes de cuina amb els usuaris del CIM, vells amics nostres
El passat dijous, 15 de febrer, els alumnes del grup E1 hem elaborat una recepta de cuina juntament amb nois i noies del CTO i de la residència del CIM.
Aquesta vegada ens ha tocat a nosaltres pensar quina recepta elaboraríem tots plegats. Vam decidir fer PIZZES ROLL’S, unes pizzes diferents a les que acostumem a menjar. No era la primera vegada que les fèiem, fa uns mesos les vam fer per vendre-les a la Paradeta dels Esmorzars. Van tenir tant d’èxit que vam pensar que estaria bé poder ensenyar com fer-les als nois i noies que també fan el taller de cuina com nosaltres.
Només arribar vam tenir una gran alegria, vam veure que cuinaria amb nosaltres una excompanya de grup, el fet de retrobar-nos amb antics amics ens fa molta il·lusió.
Un cop fetes les presentacions, ja ens vam posar mans a l’obra: vam explicar quins ingredients i estris necessitàvem i quins passos havíem de seguir per fer-les.
Quan ja tots ho vam tenir clar, ens vam dividir per grupets i vam començar a preparar. Va ser molt divertit elaborar-les entre tots. Ens ho vam passar d’allò més bé!!!
A final de curs tornarem a repetir l’experiència, aquesta vegada seran ells els que pensaran una nova recepta. Ens han dit que ja l’han escollit, però no ens volen dir quina és perquè volen que sigui una sorpresa; només ens han assegurat que ens lleparem els dits de tan bona que serà.
Seguir llegint >>
Avui parlem d’una activitat lúdica, terapèutica i rehabilitadora.
Pintar és una activitat sensorial, lúdica i escolar que ens permet oferir una gran varietat d’oportunitats. Des de TO li donem un enfoc rehabilitador, i valorem quan cal adaptar l’activitat, l’entorn i els materials tenint en compte les característiques i necessitats de cada alumne i els objectius de l’activitat.
Aquí teniu unes idees :
Material
Pintures escolars amb textures, colors i densitats ben diferents i contrastades.
Pintures casolanes, amb materials diversos que podem trobar al nostre entorn: cafè, xocolata, infusions, suc de fruita, nata, compotes i melmelades, escuma, colorants alimentaris….
Superfícies diferents: plàstic de bombolles, cartró, cotó, paper, roba, vidre, pasta, llegums seques...
Eines: El propi cos (mans, peus...), esponges, bales, assecador, ruixadors, pipetes, pinzells, brotxes, rodets....
Entorn
Utilitzem productes de suport i adaptacions com: taules amb escotadura, faristols, cunyes posicionadores per pintar al terra, engrossidors, cintes metacarpianes, antilliscants...
Característiques personals
Afavorim la posició més funcional per facilitar la participació dels alumnes a l’activitat, tenint en compte el seu nivell sensorial, perceptiu, cognitiu i motor.
Creiem que és molt important que els nens experimentin lliurement, respectant les seves preferències però sense deixar d’oferir nous reptes.
Seguir llegint >>
El D1 realitza un cop a la setmana el taller dels sentits, on podem olorar, tocar i tastar diferents productes.
Dolç, amarg, tou, dur, cítric, refrescant... En aquest taller hem pogut conèixer olors, gustos i textures que no coneixíem i hem experimentat la sensació que ens produeix quan una cosa ens agrada o quan al contrari, no ens agrada gens.
Utilitzant pictogrames hem pogut comunicar als adults si volíem tocar, olorar o provar els productes que hem treballat durant cada sessió. Seguidament, hem explicat als adults i a la resta de companys si ens ha agradat o no allò que hem experimentat.
Pròximament, us ensenyarem la continuïtat d’aquest taller, on hem après a fer receptes de cuina amb els ingredients que hem estat treballant!
Seguir llegint >>
El grup D2 inicia la teràpia assistida amb gossos.
Aquest mes d'abril hem començat les sessions de teràpia assistida amb gossos.
Cada dimarts venen dos gossets el Fredy i la Siri, acompanyats de la Núria que és la seva cuidadora i qui ens explica coses sobre els gossets i ens ajuda a saber com ens hem d'apropar.
Aquestes primeres sessions han estat de presa de contacte i presentació perquè es vagin coneixent i a poc a poc explorar diferents sensacions que els nois poden experimentar amb els gossos.
Mireu com han anat aquests primers dies, continuarem les sessions fins a final de curs!
Seguir llegint >>