Avui parlem d’una activitat lúdica, terapèutica i rehabilitadora.
Pintar és una activitat sensorial, lúdica i escolar que ens permet oferir una gran varietat d’oportunitats. Des de TO li donem un enfoc rehabilitador, i valorem quan cal adaptar l’activitat, l’entorn i els materials tenint en compte les característiques i necessitats de cada alumne i els objectius de l’activitat.
Aquí teniu unes idees :
- Material
- Pintures escolars amb textures, colors i densitats ben diferents i contrastades.
- Pintures casolanes, amb materials diversos que podem trobar al nostre entorn: cafè, xocolata, infusions, suc de fruita, nata, compotes i melmelades, escuma, colorants alimentaris….
- Superfícies diferents: plàstic de bombolles, cartró, cotó, paper, roba, vidre, pasta, llegums seques...
- Eines: El propi cos (mans, peus...), esponges, bales, assecador, ruixadors, pipetes, pinzells, brotxes, rodets....
- Entorn
- Utilitzem productes de suport i adaptacions com: taules amb escotadura, faristols, cunyes posicionadores per pintar al terra, engrossidors, cintes metacarpianes, antilliscants...
- Característiques personals
- Afavorim la posició més funcional per facilitar la participació dels alumnes a l’activitat, tenint en compte el seu nivell sensorial, perceptiu, cognitiu i motor.
Creiem que és molt important que els nens experimentin lliurement, respectant les seves preferències però sense deixar d’oferir nous reptes.
Categoria:
Projectes i tallers