Aquest curs escolar tornem a realitzar un Projecte Anual de Millora per tal de fer camí cap a la sostenibilitat.
Els objectius d’aprenentatge per aquest curs són:
- Incorporar a l’activitat d’hort a terra els alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial de Primària.
- Introduir l’activitat d’hort en recipients per als alumnes de secundària, de manera que sigui més accessible per ells.
- Continuar la recollida de matèria orgànica per al compostatge.
- Repensar nous espais verds al pati de l’escola i mantenir els ja existents.
- Reduir la quantitat de residus que es generen a l’escola.
- Continuar la recollida selectiva de residus.
- Recollir les aigües pluvials.
- Potenciar activitats relacionades amb la sostenibilitat.
- Fer difusió de les activitats realitzades.
- Augmentar la participació de les famílies i dels professionals de l’escola.
- Reiniciar el programa d’intercanvis d’experiències amb altres col·lectius i entitats.
Les accions més rellevants que ens proposat són:
- Incorporar a l’activitat d’hort a terra els alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial de Primària.
- Els grups classe d’infantil i cicle Inicial faran l’activitat d’hort a terra.
- · Els alumnes de secundària, que fins ara feien aquesta activitat, els orientaran.
Introduir l’activitat d’hort en recipients per als alumnes de secundària, de manera que sigui més accessible per ells. ·
- El grup, que fins aquest curs, feia l’hort a terra, ho passarà a fer amb recipients, per tal d’adaptar l’activitat a les seves competències.
Continuar la recollida de matèria orgànica per al compostatge.
- Mantenir dos compostadors actius: obrir un la tardor i l’altre a la primavera.
Repensar nous espais verds al pati de l’escola i mantenir els ja existents.
- Mantenir el racó de les aromàtiques durant tot el curs.
- Crear nous espais verds d’enfiladisses en recipients al pati de ciment..
- Continuar tenint plantes amb flors en testos a les portes de les aules del pati gran.
- Mantenir i tenir cura dels arbres fruiters.
- Demanar compost, mulch i plantes al viver Tres Pins.
Reduir la quantitat de residus que es generen a l’escola.
- Conscienciar als professionals de la importància de generar el mínim de residus possible.
- Fer extensiu a totes les comunicacions amb les famílies l’ús del correu electrònic o l’agenda.
- Continuar reduint el nombre d’envasos d’un sol ús al servei de menjador.
- Conscienciar als professionals de l’escola del benefici d’utilitzar càpsules de cafè compostables.
- Incorporar els nous alumnes i professionals a l’hàbit de portar un embolcall sostenible amb l’esmorzar.
Continuar la recollida selectiva de residus.
- Augmentar el nombre d’alumnes de la BRIGADA VERDA.
- Continuar amb la recollida selectiva de residus: paper, envasos i plàstic, orgànica, gots i càpsules biodegradables i piles.
- Continuar la campanya NO A L’ALUMINI. · Sol·licitar dues visites al PVME.
- Visitar el PVZ del barri de Sants Montjüic.
Recollir les aigües pluvials.
- Recollir informació per fer un dipòsit per recollir l’aigua de la pluja.
- Construir la infraestructura per recollir les aigües pluvials.
- Mantenir en condicions higièniques el dipòsit.
Potenciar activitats relacionades amb la sostenibilitat.
- Realitzar sortides escolar relacionades amb el projecte.
- Programar les festes de la tardor i de la primavera amb objectius i activitats relacionades amb el projecte.
Fer difusió de les activitats realitzades.
- Presentar el projecte a tota la comunitat educativa.
- Publicar de forma periòdica notícies al blog de l’escola.
- Enviar el butlletí d’E+S a la comunitat educativa.
- Publicar en el butlletí d’E+S alguna de les activitats realitzades al llarg del curs.
- Penjar en el taulell de l’escola d’E+S les activitats més rellevants.
Augmentar la participació de les famílies i dels professionals de l’escola.
- Crear un correu electrònic exclusiu d’E+S per facilitar la comunicació a tota la comunitat educativa.
- Augmentar el nombre de famílies i professionals de l’escola que participin en la visita del PVME i en el projecte d’esmorzars+saludables.
- Consensuar amb el claustre i els professionals de l’escola quines activitats s’han de programar i com s’han de dur a terme.
Reiniciar el programa d’intercanvis d’experiències amb altres col·lectius i entitats.
- Recuperar les relacions i les activitats amb altres entitats i escoles.
- Continuar formant part de la taula educativa del pla comunitari de Poble Sec, participant en el projecte " A l'escola fem salut".
- Continuar participant en jornades i seminaris d’intercanvi d’experiències referents al projecte.
Categoria:
Escoles+sostenibles