En Construcció (2a part)

Torna l’activitat on un grup d’alumnes treballen junts per transformar una capsa de cartó en...

Com us vam explicar anteriorment (https://aspace.cat/ca/en-construccio) en el curs 2021-2022 es va incorporar un tercer alumne en el grup dels divendres a la tarda.

 La Terapeuta Ocupacional (T.O.) va  portar una nova capsa de cartó, de forma i dimensions diferents de la del curs passat. La pregunta era la mateixa, però... en què voleu convertir aquesta capsa? Després de plantejar algunes idees, van escollir fer l'interior d’una casa; hi havia un alumne, però que preferia un pàrquing. Així que finalment van estar d’acord en fer l’interior d’una casa amb un jardí i un pàrquing.

La capsa era una mica inestable. Davant la pregunta “Com voleu que sigui la casa? Fràgil o forta?”  Tots van voler una casa forta. Així que van estar moltes sessions reforçant-la. La T.O. va tallar amb cúter les plaques que anirien a cada una de les parets de la casa. Ells van posar la cola blanca i la van escampar per tota la superfície. Després de col·locar-la calia posar-hi  a sobre uns sacs molt pesats perquè s’enganxessin.

Un cop decidit quants pisos tindria la casa, la T.O. va enganxar el terra de cada pis amb cola tèrmica i ells van reforçar els terres clavant uns claus de fusta amb un martell.

Alguns dies demanaven parlar si hi havia algun tema que els amoïnaa. De tant en tant algú demanava jugar al “Tres en ratlla”, si tots hi estaven d’acord així, es feia.

Un cop la casa va estar ben reforçada calia omplir-la. Quins mobles tenen a casa?, quins són els que fan servir més?... i sobretot quin els agradaria construir? Com que anaven dient moltes idees, la T.O. els va suggerir d’escriure-les a la llibreta vermella dels divendres, hi van estar d’acord... i de tant en tant, feien silenci, per a donar-li temps a escriure-ho tot.

Damunt la taula hi havia petites peces de cartó ja tallades en diferents formes i mides per escollir. Era el moment de  concretar les seves idees, de passar de les dues dimensions a les tres dimensions, de prendre mides, de fer comprovacions, etc. Per seguidament donar-li el valor simbòlic a l’objecte construït posant els ninos al llit i tapant-los amb una tela, omplint els prestatges amb objectes, etc.

La feina de construir una casa no s’acaba mai, però el curs sí que es va acabar. Oooooh!

L’objectiu de la Teràpia Ocupacional és l’autonomia en l’ocupació utilitzant l’activitat com a mitjà i com a fi del tractament. Plantegem activitats significatives adaptant-les per afavorir el màxim les capacitats físiques, mentals, sensorials i socials dels nostres alumnes.

Alguns dels aspectes treballats en l’activitat "En Construcció, (2a part)" són les transferències de cadira de rodes a cadira escolar; el posicionament corporal durant l’activitat; el treball bimanual (amb l’ús d’eines i materials específics); les diferents prensions; les habilitats cognitives; la pràctica de conceptes matemàtics treballats des de pedagogia; l’orientació espacial, sobre el pla i en tres dimensions; la ideació (què faré?); la planificació (com ho faré?); la resolució de problemes; i sobretot sobretot la relació amb els altres. On, de nou, el plaer per jugar i construir ha estat el fil conductor.

Categoria:
Activitats