Voleu saber com treballem l’adaptació de les dietes a l’escola?
Cada dia quan arriba el menjar a l’escola les logopedes comprovem la textura i la consistència dels aliments per tal que els nostres alumnes puguin gaudir del menjar de forma segura i eficaç.
Un gran nombre dels nostres alumnes a l’hora de l’alimentació necessiten adaptacions en el menjar per poder gaudir-ne. És per això que les logopedes, i tot l’equip multidisciplinari, vetllem per garantir una deglució segura i eficaç i evitar en la mesura del possible riscos derivats com: bronquitis, pneumònia, desnutrició, deshidratació i/o ennuegaments.
Com sabem quins alumnes necessiten una adaptació de textura?
Les logopedes fem observacions i exploracions de la ingesta i alhora realitzem proves objectives que no necessiten aparells hospitalaris. En cas de dubte, fem la derivació a l’especialista per complementar i fer un diagnòstic a partir de proves més específiques, com la videofluoroscòpia.
Com classifiquem les textures?
Els líquids segons la textura que estigui pautada podem tenir: líquid, nèctar, mel i púding.
I pel que fa als aliments, tenim més consistències com ara: normal, fàcil masticació/tova, trinxat, aixafat, púding, mel i nèctar.
Com adaptem els aliments?
A través de tècniques específiques com: l’ús d’espessidors, brou, tisores trinxadores, picadores i/o robot de cuina adaptem la viscositat i la consistència de líquids i sòlids a les necessitats específiques de cada un dels nostres alumnes.
Categoria:
Activitats