Visitem la biblioteca Francesc Candel
El passat dijous 7 de març vam anar d’excursió a la biblioteca del barri i vam poder conèixer el funcionament d’una biblioteca.
Les biblioteques d’ara ja no són com les d’abans, a part de tenir molts llibres, tenen també dispositius amb accés a internet, com ordinadors i tablets.
Ens van explicar que tots podem tenir un carnet de la biblioteca i que serveix per reservar llibres, pel·lícules, cd de música i fins i tot videojocs a qualsevol biblioteca de Catalunya.
També ens van ensenyar els diferents espais que tenien: el de lectura de revistes al hall de l’entrada, el d’adults a la sala superior i el d’infantil a la sala superior tancada. A més a més, disposen d’una sala de telemàtica, plena d’ordinadors i d’una terrassa de treball, on pots consultar els llibres i estudiar.
El que més ens va agradar és que ens havien preparat un recull de llibres, pel·lícules i música per poder consultar mentre estàvem a la biblioteca. Vam aprendre que si no trobem un llibre, els hi podem demanar i ells ens ajuden a buscar-lo. Sabeu, alguns de nosaltres no teníem el carnet de la biblioteca i ens el van fer al moment, també ens van fer un carnet per l’escola i ens van explicar que quan treballéssim algun tema podíem demanar llibres de consulta i ells ens ho preparaven.
Com estàvem molt engrescats, alguns de nosaltres vam voler emportar-nos llibres i pel·lícules a casa que haurem de retornar d’aquí a un mes.
Per acabar la visita i fer-la més rodona, vam anar al bar de la biblioteca, on ens vam demanar una beguda per acompanyar el nostre esmorzar.
Seguir llegint >>
L’esbarjo és una festa lila
Avui 8 de març a l’hora de l’esbarjo, s’ha convertit una mica lila perquè hem pogut celebrar el dia.
Un dia internacionalment reconegut per les Nacions Unides per sensibilitzar a la població sobre els problemes de drets de les dones. Per aquest motiu, aquest pati ho hem celebrat fent-nos unes fotos al photocall que ha preparat el grup F, al mateix temps que cantàvem al karaoke algunes cançons que reivindiquen del dia de la dona, com 'Flowers' de Miley Cyrus, Bichota' - Karol G entre d’altres.
Ens ho hem passat molt bé, i us deixem algun recull de fotografies.
Bon 8M!
Seguir llegint >>
El grup A2 gaudim del Ioga Integratiu amb la professora Eva Rastrero!
La metodologia del Ioga Integratiu és encara molt pionera a Espanya, treballant les adaptacions de les diferents tècniques del Ioga per arribar a totes les persones independentment de les seves capacitats. Inclou la pràctica de les postures del Ioga clàssic o asanas, respiració, massatge i tècniques d'integració sensorial.
El Ioga Integratiu treballa a partir de la creació d'una connexió singular, única i directa amb cada un dels nostres alumnes, i entren en joc altres registres que van molt més enllà dels límits del cos i de la ment, sense condicionar-nos per l'alineació ni el moviment perfecte.
Una classe de Ioga Integratiu inclou l'adaptació de diverses postures tradicionals de Ioga o asanas, que segons les necessitats de cada alumne s'adapten amb la utilització d'accessoris o bé guiant-los manualment mitjançant diversos moviments. Tots obtenen un benefici directe de la pràctica, adaptant-la al seu nivell.
El treball de la respiració o prayanas és un altre dels components vitals de les classes de Ioga Integratiu i els seus beneficis són molt rellevants en l'organisme en general i en el sistema nerviós en particular, aportant un nivell de calma i serenitat que a poc a poc es va traslladant a la vida quotidiana de l'alumne. La combinació d´aquests treballs millora també la capacitat d'atenció i la concentració.
Fer servir el so, les cançons i els cants serveix per regular la respiració i exercitar els molts muscles implicats en la parla i en l'articulació. Finalment, amb les tècniques de relaxació o nidra els alumnes adquireixen l'hàbit d'alliberar les seves tensions, propiciant així una millora en el descans i en el maneig de les seves pròpies emocions.
"Tots som especials i mereixem experimentar la pau, l'alegria i el desenvolupament del nostre potencial, sigui quin sigui"
Seguir llegint >>
Treball conjunt família, ortopèdia i equip rehabilitador.
El posicionament dels alumnes de l’escola és molt important pel seu bon desenvolupament, tot i que, de vegades pot arribar a ser complex. Quan parlem de posicionament, fem referència a la posició a la cadira de rodes, a la trona, a la de boga, a la de guix,...i també en les posicions a sobre la màrfega, a sobre d'una cunya, d'un posicionador, d'un pla inclinat, de les lliteres. El fet que l’alumne estigui ben posicionat permetrà una bona relació amb l’entorn, beneficis per la seva salut i en general, una millora en la seva qualitat de vida.
Al llarg del temps poden variar les necessitats, i per tant, les adaptacions ortopèdiques s’han d’anar adaptant. Aquestes necessitats, les podran detectar els alumnes, la família i/o l’equip rehabilitador.
Es imprescindible una bona comunicació escola/hospital de dia- família per poder fer una bona intervenció ortopèdica.
Des de l’escola oferim el servei de:
Valoració. L’equip rehabilitador i l’ortopèdia ens reunim a l’escola, juntament amb la família i l’alumne per posar en comú les seves necessitats ortopèdiques.
Assessorament. L'equip rehabilitador i l’ortopèdia oferim les opcions idònies per a cada cas.
Coordinació de tots els agents implicats. La coordinació es fa entre el metge rehabilitador que prescriu les adaptacions, la cadia,etc, és a dir, el material ortopèdic; la treballadora social és qui tramita el PAO, fisioterapeuta; terapeuta ocupacional; ortopeda; família i alumne.
Seguiment. Ens reunim les vegades que es precisin fins que la intervenció ortopèdica es finalitza. En els casos que sigui necessaris, fem a l’escola un treball d’adaptació.
Famílies, us convidem a fer ús d’aquest servei.
Seguir llegint >>