Pintar : un enfoc des de la teràpia ocupacional

Avui parlem d’una activitat lúdica, terapèutica i rehabilitadora.

Pintar és una activitat sensorial, lúdica i escolar que ens permet oferir una gran varietat d’oportunitats. Des de TO li donem un enfoc rehabilitador, i valorem quan cal adaptar l’activitat, l’entorn i els materials tenint en compte les característiques i necessitats de cada alumne i els objectius de l’activitat.

Aquí teniu unes idees :

  • Material
    • Pintures escolars amb textures, colors i densitats ben diferents i contrastades.
    • Pintures casolanes, amb materials diversos que podem trobar al nostre entorn: cafè, xocolata, infusions, suc de fruita, nata, compotes i melmelades, escuma, colorants alimentaris….
    • Superfícies diferents: plàstic de bombolles, cartró, cotó, paper, roba, vidre, pasta, llegums seques...
    • Eines: El propi cos (mans, peus...), esponges, bales, assecador, ruixadors, pipetes, pinzells, brotxes, rodets....

 

  • Entorn
    • Utilitzem productes de suport i adaptacions com: taules amb escotadura, faristols, cunyes posicionadores per pintar al terra, engrossidors, cintes metacarpianes, antilliscants...

 

  • Característiques personals
    • Afavorim la posició més funcional per facilitar la participació dels alumnes a l’activitat, tenint en compte el seu nivell sensorial, perceptiu, cognitiu i motor.

 

Creiem que és molt important que els nens experimentin lliurement, respectant les seves preferències però sense deixar d’oferir nous reptes.

Categoria:
Projectes i tallers