Des del curs passat, els divendres a la tarda, un petit grup d’alumnes van iniciar una activitat.
Tot va començar quan ...
...doncs quan la terapeuta ocupacional (T.O)va portar una capsa de cartró i va preguntar: “en què la voleu convertir?” De totes les idees que van dir, van escollir convertir-la en una Casa!
Què necessita una casa? Per on s’entra? Com ho podríem fer per obrir la porta? Què us agradaria que tingués la casa?... Totes aquestes preguntes i moltes més, algunes plantejades per ells i altres per la T.O. les van anar resolent durant el procés de construcció.
El material utilitzat variava segons la tasca. Per exemple, en la construcció de la porta van treballar amb peces de diferents formes geomètriques per definir la forma d’aquestes; en un foli les van dibuixar; van usar diferents instruments per mesurar les nines i els clics (metro de fuster, diferents tipus de cinta mètrica, regle escolar, etc ) i així poder fer diferents mides de portes pels diferents ninos.
Davant la pregunta “què voleu que tingui la casa?”, una alumna va dir “una terrassa amb hamaca i una piscina”. I ens vam posar mans a la feina. Per fer l’hamaca vam fer uns forats a la paret i practicant el nus ja estava feta! Per la piscina van decidir quina mida volien, la T.O. va tallar rectangles de diverses mides que van pintar i enganxar amb ajuda. Però llavors, ells van plantejar “com pujaran els ninos a la terrassa?” Ells mateixos van dir que escales no perquè amb la cadira de rodes no es poden pujar escales; rampes tampoc perquè vam comprovar que passaven per davant de les finestres, doncs... un ascensor!!! Aquest va costar força més, vam haver de fer algunes proves.
Van voler pintar-la i van escollir el color verd per la casa i el blau i el verd per la terrassa.
Alguns divendres, els alumnes preferien jugar amb la Casa enlloc de construir. És quan amb ninos i clics creaven situacions al voltant de la casa: la senyora veïna convida a la seva neta a esmorzar; lladres que venen en cotxe a robar a la casa; de sobte apareix un lleó;…moltes històries plenes d’emoció!!
Per acabar, explicar-vos que enguany hi ha un nou membre en el grup i han iniciat un altre projecte. Després de plantejar algunes idees, van escollir una sorgida el curs passat… fer l'interior d’una casa; hi havia un alumne però que preferia un pàrquing. Així que finalment van acceptar tots la idea de fer el interior d’una casa amb un jardí i un pàrquing. Però ja us ho explicarem més endavant, de moment està EN CONSTRUCCIÓ.
L’objectiu de la teràpia ocupacional és l’autonomia en l’ocupació utilitzant l’activitat com a mitjà i com a fi del tractament. Plantegem activitats significatives adaptant-les per afavorir el màxim les capacitats físiques, mentals, sensorials i socials.
En l’activitat "En Construcció" s’ha treballat el posicionament; el treball bimanual (amb l’ús d’eines i materials específics); les diferents prensions; les habilitats cognitives; l’orientació espacial (sobre el pla o en 3D sobre la pròpia casa); la resolució de problemes; la relació amb els altres; la pràctica de conceptes matemàtics treballats des de pedagogia; etc. On el plaer per jugar i construir ha estat el fil conductor.
Categoria:
Notícies