Escola Democràtica

Fomentem la transmissió i l’establiment dels valors propis d’una societat democràtica, com la llibertat personal, responsabilitat, solidaritat, respecte, interculturalitat, pluralisme i igualtat. A l’escola, treballem perquè els nostres alumnes desenvolupin un esperit crític, capacitat de resolució de conflictes mitjançant el diàleg i l’intercanvi d’opinions. La nostra missió és contribuir a la construcció d’una societat tolerant, respectuosa, pacífica, solidària, cooperativa i sostenible.

Educació en Valors

Eduquem en i amb valors, convertint-los en pràctiques de vida. Afavorim l’esperit crític i la resolució de conflictes mitjançant el diàleg i l’intercanvi d’opinions. A l’escola, cada alumne és respectat per les seves característiques individuals, i les diferències no són motiu de discriminació.

Convivència i Mediació

Segons la LEC, tots els membres de la comunitat escolar tenen el dret a una bona convivència i el deure de facilitar-la. Les regles de convivència es basen en els principis democràtics i en els principis i normes derivats de la llei, garantint així un entorn harmoniós per a tots.

Coeducació i Perspectiva de Gènere

Considerem la coeducació com més que la simple convivència entre nenes i nens. La nostra acció educadora s’orienta cap al coneixement, acceptació i respecte dels drets i deures de les persones, en igualtat de condicions. Evitem qualsevol discriminació per raons de gènere, procedència o capacitats, fomentant l’autonomia de l’alumnat i assegurant que tots tenen el mateix grau d’exigència i responsabilitat.

Escola Aconfessional

Ens definim com una escola aconfessional, respectuosa amb totes les confessions i ideologies del professorat, l’alumnat i les seves famílies. Renunciem a tota mena d’adoctrinament i respectem el pluralisme ideològic de la societat, tant a escala política com religiosa.

Escola Catalana

Som una escola catalana que promou la llengua, la cultura i les tradicions del país. El català és la nostra llengua vehicular i de relació interna i externa. Sempre que sigui necessari, utilitzem altres vies de comunicació, com traductors-intèrprets i sistemes de comunicació alternativa (SAAC).

Formació Integral

L’alumnat té dret a rebre una educació integral centrada en la persona, orientada al ple desenvolupament de la seva personalitat en tots els àmbits: educatiu, social i de salut. Això inclou:

  • Aspectes educatius: Resposta efectiva a les necessitats i capacitats, contribuint al màxim desenvolupament curricular.
    • Ensenyar a ser (dimensió personal)
    • Ensenyar a conèixer (dimensió intel·lectual)
    • Ensenyar a fer (dimensió procediment)
    • Ensenyar a conviure (dimensió social)
  • Aspectes socials: Optimitzar la seguretat i qualitat de l’atenció rebuda envers les necessitats socials i culturals.
  • Aspectes de salut: Contribuir a la prevenció, diagnòstic, seguiment i manteniment de l’estat de salut física i emocional.

Escola Inclusiva

Entenem l’escola inclusiva com aquella que aporta estructures organitzatives, instruments i estratègies pedagògiques per aconseguir una educació que faci els alumnes el màxim de competents personalment i socialment. Respectem i valorem les diferències personals i culturals, promovent la integració plena dels alumnes en la societat.

Participació i Inclusió

Ens adherim activament a la participació en processos d’escolaritat compartida o inclusió en escoles ordinàries, sempre que sigui possible fer un treball coordinat entre les escoles implicades, EAPS i famílies, sota un objectiu comú: el creixement personal de l’alumne cap a una adaptació satisfactòria dins del seu entorn.

Escola Participativa i Oberta

Creem lligams amb la societat propera, aprofitant l’entorn que la ciutat ofereix (famílies, escoles, centres cívics, entitats de lleure, empreses, comerços, serveis públics i de salut). Facilitem la interrelació família-escola, donada la seva importància pel desenvolupament integral de l’alumnat. Fomentem la participació de tots els membres de la comunitat educativa en la realitat escolar, compromesos amb una gestió participativa i transparent.

Relació Escola-Família

Considerem que l’educació és una responsabilitat comuna de la família i l’escola. Fomentem el diàleg per construir criteris educatius comuns. L’equip docent manté un contacte estret amb les famílies per parlar d’aspectes organitzatius i pedagògics, i fer un seguiment acurat de l’alumne. Les famílies participen activament a través del consell escolar i l’associació de pares i mares.

Escola Sostenible

Conscients de la problemàtica mediambiental, promovem actituds i comportaments respectuosos amb el medi ambient i gestionem l’escola de manera sostenible. Participem en el projecte Escoles+Sostenibles de l’Ajuntament de Barcelona des de 2002, i ens comprometem a adoptar mesures urgents per combatre el canvi climàtic i els seus efectes, alineats amb l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.

Escola Innovadora

Ens adherim activament a la participació en processos d’escolaritat compartida o inclusió en escoles ordinàries, sempre que sigui possible fer un treball coordinat entre les escoles implicades, EAPS i famílies, sota un objectiu comú: el creixement personal de l’alumne cap a una adaptació satisfactòria dins del seu entorn.

Escola Digital

Fomentem la competència digital dels alumnes a través del joc, la gamificació i l’ús d’eines digitals aplicades a l’aula. Incorporant tecnologies de suport adaptades, facilitem el desenvolupament i autonomia del nostre alumnat.