L’Escola d’Educació Especial ASPACE es divideix en 12 aules, oferint ensenyament adaptat a les diverses etapes evolutives de l’infant. Els alumnes es distribueixen en grups reduïts segons el seu nivell de desenvolupament maduratiu i la seva edat cronològica. Això permet tenir en compte les característiques individuals de cada nen i nena, detectant els objectius adequats perquè l’aprenentatge sigui significatiu per a cada un d’ells. Cada alumne compta amb un pla individualitzat, dissenyat específicament per atendre les seves necessitats i proporcionar els suports necessaris.
Metodologia
Els principis bàsics de la metodologia de la nostra escola són els següents:
Individualització
Atendre la individualitat de l’alumnat és fonamental, adaptant-nos a la diversitat de ritmes evolutius i capacitats intel·lectuals. Es duen a terme activitats adequades als diferents nivells dins de la mateixa aula, tenint en compte l’edat cronològica.
Funcionalitat de l’aprenentatge
Els aprenentatges es basen en situacions o tasques específiques, essent activitats i accions que seran útils per afrontar aprenentatges posteriors i/o futurs amb èxit.
Motivació
Per arribar a un aprenentatge eficaç i significatiu, es parteix dels interessos i necessitats de l’alumnat.
Experimentació
Els aprenentatges es basen en situacions o tasques específiques, essent activitats i accions que seran útils per afrontar aprenentatges posteriors i/o futurs amb èxit.
Agrupacions flexibles
Es propicien tant dintre del grup-classe com entre alumnes d’altres aules. Les agrupacions s’adapten segons els continguts i objectius de cada activitat.
Inclusió
Organitzem activitats en què la inclusió de tots els alumnes sigui possible, assegurant que tothom pugui participar i aprendre conjuntament.
Interdisciplinarietat
Promovem els diferents aprenentatges de manera transversal, adaptant els continguts a les necessitats i capacitats de cada alumne.
Socialització
Fomentem que l’alumne senti que forma part d’un grup i respecti als altres, tant a escala de grup-classe com de grup-escola, adquirint hàbits de conducta social.
Treball cooperatiu
Es promou el treball cooperatiu, potenciant la cooperació i el treball en grup per assolir objectius comuns.
Treball multidisciplinari
Planifiquem les activitats en equip per tal de treballar amb l’alumne a través d’una mirada global, integrant perspectives de diferents disciplines.