Les tecnologies i el confinament

A la Fundació Aspace Catalunya, fa temps que les tecnologies es van convertir en una eina més per dur a terme la nostra tasca. Fa uns anys, es va començar a treballar en un pla continu de transformació digital, però ara, en els temps convulsos que ens ha tocat viure amb la crisi de la Covid-19, l’ús d’aquestes tecnologies ha passat a ser imprescindible.

A nivell dels professional, ja utilitzaven les noves tecnologies en el seu dia a dia, però la possibilitat de teletreball no era una necessitat imperativa a la nostra casa, ja que la majoria de serveis que oferim són d’atenció directa i presencial. Amb el confinament l’escenari ha canviat radicalment. Gràcies a un gran esforç per part de tots i totes, gairebé el 100% dels serveis d’atenció no directa i que han tingut la necessitat, han passat a desenvolupar amb tota normalitat la seva tasca de forma no presencial, gràcies a les eines de teletreball impulsades des del departament de TIC, que han ajudat als professionals a teletreballar d’una forma còmoda i senzilla, podent accedir de forma remota al correu electrònic i a totes de les eines corporatives necessàries per desenvolupar les seves funcions. També ens ha servit per donar un impuls a un altre projecte intern: “Aspace sense papers”, i així reduir l'ús del paper.

Però aquest teletreball també ha arribat a la resta de professionals, en especial a les persones que ofereixen una atenció directa. Metges, fisioterapeutes, mestres, treballadores socials, i d’altres professionals que ho han necessitat, també han tingut accés al correu electrònic i a les eines corporatives, però a més a més, s’ha començat a fer ús d’eines de videoconferència per tal de mantenir el contacte amb els nostres usuaris. Eines com Zoom, Microsoft Teams o Jitsi, ens han permès dur a terme les diferents tasques amb uns usuaris que, malgrat el confinament, també necessitaven d’acompanyament. A posteriori, des del departament de TIC hem implementat el seu propi servidor de videoconferència, per dotar a les nostres intervencions, de les garanties necessàries. Finalment també hem dotat a diverses sales i despatxos dels nostres centres, amb tot el material necessari per continuar utilitzant aquestes eines de videoconferència ja que es continuarà donant continuïtat a l’era postconfinament, sent una nova eina de comunicació.

Una altra forma que ha permès als nostres professionals interactuar amb els usuaris ha estat l’ús d’eines audiovisuals, mitjançant el nostre canal a Vimeo, i la nostra pàgina web, que va permetre generar molta quantitat de contingut específic pels diferents serveis que ofereix Aspace.

Gràcies a tot això, quasi 150 professionals de la Fundació Aspace Catalunya han pogut desenvolupar la seva tasca laboral i social durant els dies de confinament, intentant estar a prop de la nostra raó de ser: els nostres usuaris.

Go to Top