Les xarxes socials es bolquen amb la campanya “No mires a otro lado” per visibilitzar la sexualitat de les persones amb paràlisi cerebral
Les xarxes socials han aconseguit viralitzar la campanya “No mires a otro lado” posada en marxa pel Moviment ASPACE (Associacions d'Atenció a Persones amb Paràlisi Cerebral) per reivindicar el dret a la sexualitat, afectivitat i intimitat de les persones amb paràlisi cerebral.
Coincidint amb la celebració del Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral, el Moviment ASPACE ha pretès fer una crida a tota la societat per contribuir a cobrir les necessitats de les més de 120.000 persones amb paràlisi cerebral que hi ha a Espanya.
Aquesta iniciativa, que compta amb un espot i un videoclip, té com a eix central una cançó creada pel grup 'Ravioli Makers' per conscienciar sobre la importància de normalitzar la sexualitat i afectivitat en aquest col·lectiu.
Aquest espot s'ha emès a nivell nacional i local en diferents canals de televisió com els de Atresmedia i Mediaset, i en xarxes socials s'ha visualitzat en més de 20.000 ocasions. Per la seva banda, el videoclip ha obtingut més de 33.000 reproduccions. A més, tots els materials s'han visualitzat més de 60.000 vegades i l'abast de la campanya ha estat superior a les 165.000 persones amb més de 5.000 interaccions directes.
A twitter, el dia 3 d'octubre el hashtag de la campanya #MiraDeFrente va ser trending topic nacional durant més de cinc hores, aconseguint la cinquena posició en diversos moments del dia. A més, va ser també trending topic a Madrid, Barcelona, València, Màlaga, Palma de Mallorca, Saragossa i Las Palmas. Al llarg del dia #MiraDeFrente va ser esmentat en gairebé 5.600 tuits per més de 1.750 participants. Es van generar més més de 15 milions d'impressions de l'hashtag.
Entre les personalitats més destacades que s'han sumat enguany a la campanya 'No miris a un altre costat', destaquen periodistes, artistes, presentadors i influencers com Antonio Banderas, Sara Carbonero, Sara Baras, Rosa López, Carlos Latre, Jandro, Ariadne Artiles , Teresa Perales, Elena Furiase, Roko, Bombai o Marian Àvila entre d'altres. A més també han participat 'bloggers' com María Pacheco, Ema Cabanyes, Alfonso Sempere o Mònica Moratinos i el Club València Basket.
Finalment diferents polítics, institucions, empreses i organitzacions dedicades a la discapacitat es van unir en aquest dia donant suport al col·lectiu a través de les seves xarxes socials com Rares no invisibles, el Congrés dels Diputats, CERMI, ILUNION, 20 minuts, Soziable, Obra Social la Caixa, Fundació Vodafone, Fundació Solidaritat Carrefour, Mediaset, ASPAYM, Fundació Caser, Fundació AXA, o COCEMFE.