En arribar els alumnes de 6è, els usuaris ja estaven al pavelló: s'ha fet un cercle i han començat les presentacions. A la pregunta "què coneixeu de la Paràlisi Cerebral", en coneixien algunes causes i la lligaven sobretot …a la immobilitat!
Els tècnics d'esports hem re-situat la informació, i hem arrencat l'activitat amb amb un joc de coneixença, per tal de trencar el gel. El joc era "HOLA!". Durant la practica d'aquest joc s'ha s'han propiciat els acostaments entre alumnes i usuaris, així que, per la següent activitat ja estaven més barrejats. S'ha presentat el joc de "LES ESCALES ESPORTIVES"i ha tocat el repte de "les endevinalles esportives sobre l'esport adaptat". Com han contestat bé a les preguntes, els participants han pogut tornat a tirar i han fet el repte cooperatiu de la "TRITURADORA". Aquest consisteix a passar per sota d'una corda que gira, sense que aquesta ens toqui. Hi han passat acompanyants, de dos en dos, de tres en tres…A l úlúltima volta del repte els grupets ja estaven perfectament consolidats, i cada usuari anava molt ben acompanyat.
Abans del canvi de torn i de l'esmorzar, hem fet una assemblea on cadascú expressava que li estava semblant l'activitat, i feien preguntes al usuaris: A Ricardo, de Poblenou, li han preguntat perquè es tirava endavant per impulsar la cadira? Ell s'ha pogut lluir explicant que aquesta postura el beneficiava per tenir més velocitat. En Guillem, del Centre de dia, els ha preguntat a ells si pensaven que estarien més aturats, i els alumnes han contestat que es pensaven que no podrien interactuar amb ells, i que, efectivament, serien activitats estàtiques.
Després de l'esmorzar, s'ha parlat de l'esport adaptat i de la boccia i s'ha adaptat el joc saharià del TALBIA amb pilotes de boccia. Tothom llençava i s'ajudava, amb i sense canaletes, per aconseguir ficar el major nombre possible de boles dins d'uns cercles situats en línia. Dos equips estaven enfrontats, separats uns 4m de la línia on se situaven els cercles. En 2 minuts havien de puntuar el màxim possible, entre tots dos grups. Cada equip podia utilitzar estratègies diferents per fer-ho.
A l'assamblea final, asseguts en cercle, s'han generat preguntes de caire més personal, com per exemple, si viuen aquí, si fan festes, què fan durant el dia…
A continuació els alumnes han escrit en postits les seves valoracions personals, les hem deixat penjades a les parets del pavelló.: "m'ha agradat molt estar aquí perquè m'ha obert la ment conèixer nous amics"… " m'he divertit molt"…" Me ha gustado mucho jugar, hacer actividades y bailar.Antes me daba mucha vergüenza. Me dan las ganas de quedarme aquí. Mola mucho."
Els usuaris del CDO han confeccionat punts de llibre de Sant Jordi en els taller d'art setmanals: cada marcapàgines era diferent, i quan s'ajuntaven formaven un dibuix, com si fos un puzzle. L'Escola mediterrània de Viladecans ens han portat uns vibradors de massatge que farem servir ja a les properes sessions de relaxació.! Moltes gràcies!
Un cop rera l'altre, observem que aquestes activitats ajuden a modificar les idees prèvies que existeixen sobre les capacitats de les persones amb paràlisi cerebral i que, gràcies al fet de conèixer l'altre, ens hi apropem física i emocionalment.
Fins la propera.
Podeu trobar més imatges en el següent enllaç: https://www.flickr.com/gp/aspacebcn/4471w7