Per als adults

A continuació, us detallem un seguit de recomanacions i activitats que podeu fer durant els propers dies. Aquestes les poden portar a terme amb TOTES les persones amb paràlisi cerebral, sigui quin sigui el seu grau de participació, ja siguin sols o amb ajuda. I al final us proposem un repte! 

Novetats!! 13 de juliol

ACTIVITATS PEDAGÒGIQUES

  • Manualitats. Estimulació sensorial i treball de psicomotricitat fina. Fem collars i polseres d’estiu. Intentem comprar boles i abaloris amb forats de mida mitjana, no massa petits.

https://www.youtube.com/watch?v=jeBRmdwKnSo

  • Agilitat mental:

Exercicis per millorar lògica i memòria.

https://www.youtube.com/watch?v=U-5Lq2huG1I

¿Qué bola falta? Us proposem crear el material i jugar a aquest joc.

https://www.youtube.com/watch?v=ipsAl9LKa7Y

  • Estimulació sensorial: Creem una taula sensorial Montessori.

https://www.youtube.com/watch?v=-gIHIgDLqTM

ACTIVITATS PEDAGÒGIQUES

  • Activitat d’estimulació sensorial. Tenyim samarretes amb la tècnica TIE DYE.

https://www.youtube.com/watch?v=_bpBk1epPPM

  • Art. Pots de vidre amb sal de colors.

https://www.youtube.com/watch?v=J5fKHuWv_c4

  • Lectoescriptura. Amb aquestes fitxes podeu analitzar seqüències senzilles causa-efecte. Es pot fer per escrit o de forma oral.

https://www.orientacionandujar.es/2018/08/31/escritura-creativa-causa-efecto/

 

PROPOSTES D’OCI I CULTURA

  • Us convidem a veure els vídeos que el grup de Teatre del CTO Badalona ha anat preparant durant aquestes setmanes. De ben segur que riureu una estona!

Vídeo 5:

https://vimeo.com/fundacioaspacecatalunya/review/420226728/9367141295

  • Pel·lícula. Aquest any celebrem Sant Jordi el proper 23 de juliol, per aquest motiu us convidem a veure La llegenda de Sant Jordi. Porta Audiovisual ens ofereix aquest film de manera gratuïta i acompanyat d’activitats complementàries.

http://portaaudiovisual.cat/projectes/la-llegenda-de-sant-jordi

 

ACTIVITATS PEDAGÒGIQUES

  •  

 

ÍNDEX Activitats

0. ACTIVITATS PEDAGÒGIQUES

1. RELAXACIÓ

2. LECTOESCRIPTURA

3. AGILITAT MENTAL

4. EXPRESSIÓ ARTÍSTICA

5. MÚSICA

6. ESPORT, MOVIMENT I DANSA

7. OCI I SOCIALITZACIÓ

8. CULTURA

9. ALTRES RECURSOS

10. ESPORT

RECOMANACIONS: 

  • És important que els vostres fills/es i/o tutelats/des mantinguin, en la mesura del possible, els seus horaris. Sobretot si parlem de les activitats de la vida diària, com llevar-se, vestir-se, esmorzar, etc. Evitem saltar-nos rutines. No és convenient estar en pijama, menjar entre hores, començar i deixar activitats sense acabar, etc. Les persones amb paràlisi cerebral necessiten horaris i rutines estables per sentir-se segures.
  • Demaneu col·laboració en les tasques de la llar, com parar taula, recollir, etc. Doneu encàrrecs, com doblegar la roba, endreçar calaixos, pensar el menú, etc. Aquesta col·laboració pot ser simbòlica, per exemple acompanyant, però ajudarà els vostres fills/es i/o tutelats/des a sentir-se part de l’equip, madurs/es i responsables, i a tenir el control de la situació. I quan sentim control, disminuïm la por.
  • Informeu diàriament i demaneu després de fer-ho, si tenen algun dubte i si es troben tranquils/les. La desinformació ens fa més vulnerables i podem agreujar l’ansietat i la por que provoca aquesta situació fins ara desconeguda. Us recomanem visualitzar els vídeos del programa INFO-K de TV3, on s’explica que és el COVID-19 d’una manera senzilla i clara. Evitem informacions catastrofistes NO contrastades. https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/infok-26022020/video/6032280/
  • El confinament pot generar sensacions de ràbia, tristor, soledat, angoixa, ansietat o estrès. Intentem ocupar el dia però respectar les estones de soledat i la intimitat. És positiu expressar aquestes emocions, plorar i descarregar energia negativa. No és moment de canviar hàbits ni fer nous aprenentatges en aquest sentit.
  • Si disposeu de terrassa privada (no comunitària) és important fer activitats fora, i aprofitar les estones de sol.
  • Prepareu un horari, amb dibuixos si escau, i pengeu-lo a un lloc visible. En aquest horari cal incloure tant les activitats com les rutines d’higiene i altres activitats de la vida diària. 

ACTIVITATS: 

0) ACTIVITATS PEDAGÒGIQUES

  • Estimulació cognitiva. Jocs de memòria online.

https://www.juegosdememoriagratis.com/

  • Audiocontes. Us deixem 4 contes curts per escoltar:

Harold i els cavallers de la moda:

https://www.fundaciosantateresa.org/wp-content/uploads/2020/04/Harold-contra-els-cavallers-de-la-moda.mp4

La fugida del doctor Notxa:

https://www.fundaciosantateresa.org/wp-content/uploads/2020/04/La-fugida-del-pintor-Notxa.mp4

La Sirindoina:

https://www.fundaciosantateresa.org/wp-content/uploads/2020/04/La-Sirindoina.mp4

La sopa de perdres:

https://www.fundaciosantateresa.org/wp-content/uploads/2020/04/La-sopa-de-pedres.mp4

Lectura. Us deixem un breu conte de Carlos Ruíz Zafón.

http://www.carlosruizzafon.com/descargas_web/relatos/Alicia_al_Alba.pdf

Estimulació sensorial al carrer. Aprofitem un dels passejos que fem per estimular els nostres sentits:

  1. Canviem de posició jugant amb l’ombra i el sol, el fred i la calor. Observem també com canvia la llum.
  2. Cerquem qualsevol cosa del carrer, propera o llunyana. Estimulem el canvi de posició per mirar i observar. (Ex: Busquem un núvol i observem la seva llunyania, forma, color, etc).
  3. Toquem i experimentem amb la textura d’una pedra, una flor, etc.
  4. Què escoltem? Quins sorolls i sons trobem al carrer? Ocells, cotxes, veus? D’on venen?

Estimulació cognitiva. Us proposem diversos exercicis:

  1. Ordenar una frase. Escrivim i retallem les paraules que composen una frase i demanem que les endrecin.
  2. Ordenar una seqüència numèrica. Escrivim i retallem els números de l’1 al 50 i demanem que els endrecin.
  3. A una revista o diari cerca i encercla paraules que comencin per una determinada lletra o siguin d’un determinat color, etc. Podem fer tantes categories com imaginem.
  4. Cerca i retalla objectes de diferents categories: roba, persones amb cabell llarg, objectes amb forma rodona, etc. Podem fer tantes categories com imaginem.

Estimulació cognitiva. Us proposem crear un joc de pistes a casa. Es tracta d’amagar un objecte (si és un premi o regal, genial!) i crear diferents pistes que portin d’un lloc a l’altre de la casa, fins arribar al lloc on hem amagat l’objecte. Treballarem la motivació i l’atenció!      
              

Càlcul. Endevinalles matemàtiques. Aquí teniu un enllaç on podreu trobar algunes:

https://www.etapainfantil.com/adivinanzas-matematicas

  • Estimulació sensorial. Massatges amb olis i aromateràpia. Us animem a preparar un ambient relaxat (llum tènue, musica i aromes, amb encens o olis aromàtics). Amb crema o oli corporal podem començar a fer un massatge als peus, pujant per les cames i esquena, o bé, fer un massatge cranio-facial o de mans. Alliberem la tensió acumulada!
  • Estimulació cognitiva. Us proposem visitar el web Ecognitiva, on trobareu diferents exercicis de càlcul, atenció, memòria, percepció, etc.

https://www.ecognitiva.com/

  • Proporcionem informació sobre les fases del desconfinament (Lectura fàcil).

https://plenainclusionextremadura.org/plenainclusion/sites/default/files/publicaciones/Resumen%20Plan%20Desescalada%20LF.pdf

  • Estimulació sensorial. Us animem a fer un tast de les fruites i verdures que podem trobar aquest mes de juny. Observem, toquem, olorem, tastem.

https://www.cuerpomente.com/medio/2020/02/17/instagram-temporada6_59569f75_2000x2000.jpg

  • Manteniment de funcions superiors. Us animem a crear un Joc de “memory” de textures i formes, al que caldrà jugar amb els ulls tapats. Només cal comptar amb dos objectes idèntics per poder fer parelles de diferent textura i forma. Per exemple: dues nous, dos tovallons de paper, dos llapis, dues pinces de fusta, etc. Us deixem un vídeo que us pot servir d’inspiració:

https://www.youtube.com/watch?v=OSXED9tGAxY

  • Art i Estimulació Sensorial. Us convidem a crear un dibuix inspirat en el mar, els oceans i els animals marins. Quins colors triareu? Com organitzareu l’espai? Fareu servir alguna tècnica? Si us animeu, ens els podeu enviar el resultat per correu electrònic!
  • Manteniment de funcions superiors: Us animem a fer una gimcana des de casa.

http://gymkhana-barcelona.com/es/7100-2/

  • Art i estimulació sensorial. Dictat pintat. Prepareu full blanc, llapis i colors (poden ser pintures). Heu de dibuixar allò que us demani un altre persona, que us anirà indicant què vol que dibuixeu, a quina part del full, amb quin color, etc. També podeu treballar el dibuix lliure, tocant i gaudint de la textura i el color de la pintura.
     
  • Lectura o audiollibre. La principita.

http://planetafacil.plenainclusion.org/libros/la-principita/

  • Relaxació. Mètode de relaxació autògena de Schultz.

https://bit.ly/3biYoudManteniment de funcions superiors:

Web d’entrenament cognitiu amb exercicis adaptats a cada usuari/a. Lumosity.

https://www.lumosity.com/es/

Joc del dibuix a l’esquena. Us convidem a passar una estona divertida i entrenar la concentració, atenció i percepció. Col·locats una persona darrera de l’altre, haurem de reproduir a un full, el dibuix que la persona que tenim darrera ens està dibuixant a l’esquena.

  • Art i estimulació sensorial. Us proposem dues instal·lacions artístiques: Mar de plàstic i Arbre dels sentits. Us recordem que el 17 de maig és el Dia internacional del reciclatge!

Altres recursos per treballar art i reciclatge:

https://www.amarilloverdeyazul.com/

http://arteconbotellas.blogspot.com/

  • Audiollibre. Us proposem escoltar Les aventures de Robinson Crusoe, de Daniel Defoe, de manera gratuïta, a través de la plataforma creada per Amazon.

https://stories.audible.com/pdp/B004CH68R6?ref=adbl_ent_anon_ds_pdp_pc_cntr-1-7

  • Càlcul. Llista de la compra. Durant aquests dies, abans d’anar a comprar, repassem plegats què necessitem. Fem una llista i anotem al costat quin preu poden tenir aquests productes. Una vegada fem la compra, comprovem amb el tiquet, repassem el preu dels productes i comprovem quant ens hem aproximat.
  •  
  • Manteniment de funcions superiors. Fer servir el traductor de Google per traduir paraules del català/castellà a l’anglès. Aquesta eina ens permet també escoltar la pronunciació. Podem organitzar la cerca per temes: estris de cuina, peces de roba, parts del cos, etc.

https://translate.google.es/?hl=es

  • Experimentació i estimulació sensorial. Instal·lacions de colors. Cerqueu per casa objectes d’un mateix color i col·loqueu-los a sobre d’una taula o superfície plana. L’endemà cerqueu objectes d’un color diferent i renoveu la instal·lació. Us deixem unes imatges de mostra clicant el següent enllaç:

https://photos.google.com/share/AF1QipP19XYxwgB7YGLqUH8haj6mTtrrXZrXSCu3pPwq8SPuZw5cVGlnD71EPGc8KZniAg?key=WThQOXdnM0VDNzloQ1ZlRGtuaTdBZDVXNEtKQUN3

  • Música. Us proposem jugar a diferents jocs musicals a través del web que us indiquem:

https://aprendomusica.com/

  • Cuina. Fer pudin de xocolata. Una recepta fàcil de fer i d’adaptar a totes les textures. Us deixem un enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=BNhKC4WJ-SE&t=14s

  • Imatge i cura personal. Fem una mascareta casera per cuidar el cutis, amb mig alvocat i 2 cullerades de mel. La deixem actuar 20 minuts. És molt interessant cercar per internet, abans de fer-nos la mascareta, quines propietats ens aporta cada producte, així com experimentar sensorialment tocant-los.
  • Manteniment de les funcions superior. Pàgina web amb trencaclosques i generador de sopes de lletres: http://www.chiscos.net/
  • Experimentació i estimulació sensorial. Fem un volcà: https://www.youtube.com/watch?v=flLYp7M7chw
  • Música i estimulació sensorial. Escoltem Jeux d'eau de Maurice Ravel. Podem experimentar tocant l’aigua. https://www.youtube.com/watch?v=v-QmwrhO3ec
  • Lectura fácil. Hoichi, cuento japonés de fantasmashttps://drive.google.com/file/d/14PYA5uPfKsPFC42Sq1aVaOCZIAIvAiLo/view
  • Càlcul. Contem objectes. Podem servir qualsevol recipient per anar col·locant els objectes que comptem. Podem contar troncs, com a la fotografia, o bé, llegums, macarrons, etc. Així treballarem també la motricitat i la coordinació oculo-manual.

1) RELAXACIÓ: 

MASSATGES: Podem realitzar massatges amb oli de mans, peus i cos, o bé, massatges tipus shiatsu, fent punts de pressió i sense necessitat de treure la roba. Podeu formar una corda humana de manera que tots/es rebeu massatges, fomentant la unió.

RESPIRACIONS: Calmen l’ansietat de manera ràpida. 

Tècnica de l’abella: Agafem aire, el retenim 5 segons i deixem anar fent el brunzit de l’abella. Repetim 4 vegades.

Tècnica de la granota: Amb una bona postura corporal ens mantenim en silenci i atents, de manera que puguem arribar a escoltar un so que estigui el més lluny possible. Expliquem a la resta el què hem escoltat.

Si la persona no pot fer la tècnica, podeu fer-la els pares, mares o tutors/es, de manera que la persona senti el nostre benestar. A Youtube podeu trobar molts vídeos amb RELAXACIONS GUIADES, molt visuals i amb sons de la natura. 

2) LECTOESCRIPTURA:

Us deixem enllaços amb diferents recursos per facilitar la lectura. Aquestes webs permeten descarregar llibres, en alguns casos fent una inscripció prèvia. Si teniu dificultats per fer-ho, ens ho comuniqueu i us fem arribar les lectures que necessiteu.

Contes amb pictogrames: https://www.pictocuentos.com/

Llibres de lectura fácil: http://planetafacil.plenainclusion.org/libros/

Audio llibres: https://www.storytel.com/es/es/

Altres activitats interessants poden ser: 

  1. Escriure un diari amb reflexions sobre aquests dies. Guardeu-lo per poder treballar amb ell a la tornada.
  2. Fer exercicis d’escriptura: https://www.literautas.com/es/blog/ejercicios-de-escritura/
  3. Fer exercicis de comprensió lectora Castellà: https://aprenderespanol.org/lecturas/lecturas-ejercicios.html
  4. Català: http://mestreacasa.gva.es/c/document_library/get_file?folderId=500012547560&name=DLFE684645.pdf
  5. Auxilia ha convocat el seu concurs de poesia aquests dies. Animeu els vostres fills/es o tutelats/des a participar: https://www.facebook.com/auxiliaeadistancia

3) AGILITAT MENTAL:

Activitats i jocs per mantenir les funcions superiors actives (memòria, pensament, llenguatge, etc.) i aportar estimulació cognitiva. Us recomanem les següents:

  • Resseguir línies: Dibuixem una forma (per exemple un traç circular, dues línies rectes, una serp) en un full en blanc i demanem que les ressegueixin amb llegums o pasta de mida petita.
  • Caminar i/o desplaçar-se d’esquena: Fem recorreguts per casa i demanem que els facin d’esquena, de manera que la persona s’haurà de mantenir concentrada i atenta.
  •  Recordar seqüències de números o paraules: Anotem sèries de números (anem incrementant) i demanem que les aprenguin de memòria. Fem el mateix amb llistes de paraules.
  • Fer sumes i restes: Podem generar fitxes de càlcul a http://calculomates.com/ o bé, fer-les mentalment.
  • Ordenar nombres: Escrivim diferents nombres en un full i s’han de tornar a escriure ordenats de menor a major o a la inversa.
  • Ordenar frases: Amb diferents papers escrivim paraules que formin una frase. Les mostrem desordenades i la persona ha d’ordenar-les de nou fins formar la frase.
  • Enumerar sinònims i antònims de paraules: Per exemple bonic/maco, bonic/lleig.
  • Jugar al “Precio justo” amb catàlegs de compra en paper o online. La persona que dirigeix el joc tapa el preu i la resta escriu la seva resposta (el preu que creu que té el producte) a un full. Guanya qui més s’aproximi al preu real.
  • ¿Què ha canviat?: Observem durant 1 minut una prestatgeria, moble o habitació. Tanquem els ulls i la persona que dirigeix el joc ha de canviar o treure algun objecte. Hem d’esbrinar què ha canviat. 

Jocs                          d’enginy

  • El poble dorm: Designem un NARRADOR que anirà explicant el joc. Fem un sorteig per a la resta: 1 LLOP i VILATANS (tants com participants). El narrador diu: “El poble se’n va a dormir” i mentre el poble dorm (tanquem ulls i baixem el cap), el llop assassina una persona (aixeca el cap sense que la resta el vegi i assenyala una altra persona). Es fa de dia i el narrador diu: “El poble es desperta”. El narrador, que ho ha vist tot, comunica qui ha mort. La resta ha d’arribar a un consens i decidir qui és el llop. Si ho endevinen, s’acaba la partida i perd el llop. Si no ho endevinen, es continua jugant.

    Memoritza la foto: Proporcionem una fotografia a la persona i li deixem observar-la durant 1 minut. Si participen diverses persones, podem fer servir una pantalla que tots/es vegin. Passat un minut farem preguntes sobre la fotografia i guanyarà qui encerti més.

4) EXPRESSIÓ ARTÍSTICA:

Si tenim pintures a casa, podem deixar estones per a l’expressió artística lliure. Si no en tenim, podem pintar amb les restes de les càpsules de cafè, pebre vermell, cúrcuma i altres ingredients naturals. Us deixem un tutorial: 

Als següents web podeu descarregar dibuixos per pintar:

https://drive.google.com/drive/folders/1mGY9KwS7X77JwbYPa0oxnCvq0ofx_kw6

https://mandalas.dibujos.net/

Al canal de Youtube d’Art Attack, un famós programa de televisió, trobareu molts tutorials per fer manualitats: 

https://www.youtube.com/channel/UCBuQJMvcHp9R46COfLpzYvA

  • Fer un collage. Agafem fotografies, diaris, revistes, teles i materials de diferents textures i amb cola, ho enganxem a una base de cartolina, o si en tenim, podem folrar una caixa de sabates que ens pot servir després per emmagatzemar el que vulguem. Deixem volar la nostra imaginació i creativitat.

https://www.youtube.com/watch?v=IIUUKhdc7jw

5) MÚSICA

Alguns recursos i activitats que molts dels vostres fills/es o tutelats/des ja coneixen de les sessions musicoteràpia:

6) ESPORT, MOVIMENT I DANSA:

CISTELLA CASERA: Podeu fer servir qualsevol material. Es tracta de encistellar un objecte a dins d’una galleda i establir puntuacions en funció de la distància.

BITLLES CASERES: Amb una pilota petita i ampolles d’aigua o rotllos de paper de wc podem organitzar un campionat de bitlles.

ESTIRAMENTS I IMITACIÓ: Ens col·loquem de manera que una persona porti la iniciativa i la resta han d’imitar els moviments. Aprofitem per estirar extremitats superiors i alliberar contencions si escau. Si la persona no pot realitzar el moviment, li podem acompanyar amb molta cura perquè ho faci d’una manera passiva.

DANSA, MÚSICA I EMOCIONS: Ballem al ritme de les cançons i quan aquesta acabi demanem quina és l’emoció que ens provoca i reflexionem sobre com ens sentim.

Us deixem algunes idees:

Por:
https://www.youtube.com/watch?v=Ypkv0HeUvTc / Beautiful People de Marilin Manson

Tristor:
https://www.google.com/search?q=everybody+hurts&oq=everybody+hurts&aqs=chrome..69i57j46j0l5j46.4311j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8 / Everybody hurts de REM

Alegria:
https://www.youtube.com/watch?v=y6Sxv-sUYtM / Happy de Pharrell William

Ràbia:
https://www.youtube.com/watch?v=bWXazVhlyxQ / Killing in the name de Rage Against the machine

7) OCI I SOCIALITZACIÓ:

  • Us convidem a veure els vídeos que el grup de Teatre del CTO Badalona ha anat preparant durant aquestes setmanes. De ben segur que riureu una estona!

Vídeo 4:

https://vimeo.com/fundacioaspacecatalunya/review/417545586/e05947ce58

  • Estimulació sensorial. Emmarquem la natura. Us animem a recollir plantes i flors per fer les vostres pròpies creacions artístiques.

https://www.youtube.com/watch?v=ElhUutcntWc

  • Amb motiu del 20è aniversari del CTO Poblenou, l’any passat es va celebrar un concert a l’Aliança de Poblenou. Us deixem els enllaços amb una versió curta i una llarga d’aquest concert:

Vídeo resum:

https://vimeo.com/430738279

Vídeo complet:

https://vimeo.com/430730789

  • L’estudi Ghibli Museum obre les seves portes virtuals. Us convidem a conèixer aquest museu de l’Anime japonès:

https://www.youtube.com/channel/UCd1b2TUlpmDLU7YpPu889Lg

  • Us convidem a veure els vídeos que el grup de Teatre del CTO Badalona ha anat preparant durant aquestes setmanes. De ben segur que riureu una estona!

Vídeo 3:https://vimeo.com/fundacioaspacecatalunya/review/423113008/d1c558a8dc

  • El 21 de juny celebrem el dia del Sol. Us presentem un documental per conèixer més coses sobre la nostra estrella.

https://www.youtube.com/watch?v=USOCKe1lsYA

  • El proper dimecres celebrem Sant Joan. Per aquest motiu us animem a elaborar una deliciosa coca de llardons.

https://catalunyacuina.com/pastisseria/coca-llardons

  • Per aquelles persones que celebrareu la revetlla a casa, us deixem un enllaç amb diferents propostes telemàtiques: taller de coques online, concerts, vídeos de revetlles anteriors, etc.

https://www.timeout.es/barcelona/es/que-hacer/san-juan-verbenas-por-distritos

 

  • Us convidem a veure els vídeos que el grup de Teatre del CTO Badalona ha anat preparant durant aquestes setmanes. De ben segur que riureu una estona!

Vídeo 2: 

https://vimeo.com/fundacioaspacecatalunya/review/423110518/14c4110315

  • Aquest cap de setmana se celebren les 24 hores de Le mans online. Podeu seguir les carreres en el següent enllaç:

https://motorsport.tv/motorsport-games/video/virtual-24-hours-of-le-mans/36402

  • Us proposem descarregar un dels jocs online que ens proposen al web Time out:

https://www.timeout.es/barcelona/es/que-hacer/las-mejores-apps-para-jugar-online-con-amigos-y-familiares

  • Si us agrada Pau Donés i Jarabe de Palo, us deixem l’enllaç del seu canal de youtube per veure els seus vídeos i crear el vostre homenatge particular, ara que ens ha deixat.

https://www.youtube.com/channel/UCJBeysw8BbzVA7CernS2N_g

  • Us convidem a veure els vídeos que el grup de Teatre del CTO Badalona ha anat preparant durant aquestes setmanes. De ben segur que riureu una estona!

Vídeo 1:

https://vimeo.com/fundacioaspacecatalunya/review/423109640/a7d9a8e7d7

  • Us proposem conèixer el treball fotogràfic de Roc Isern, que ha recorregut Barcelona cercant els espais més singulars.

https://www.instagram.com/stoptheroc/?hl=es

https://www.stoptheroc.com/barcelonafacades

  • Aquest divendres dia 5 de juny és el Dia Mundial del Medi Ambient. Us recomanem conèixer més dades sobre aquest dia i veure un documental dels 10 que podreu trobar a Youtube.

https://www.un.org/es/observances/environment-day

https://verdesdigitales.com/2016/10/20/5-documentales-imprescindibles-sobre-medio-ambiente-libres-en-youtube/

  • Visita virtual al Museo de la Evolución humana, a Burgos. A prop d’Atapuerca, aquest museu ha esdevingut imprescindible si volem conèixer els nostres orígens.

https://mehvirtualtour.es/

  • I si us heu quedat amb ganes de més, podeu visitar els jaciments d’Atapuerca.

https://www.google.com/maps/@42.3487561,-3.5195857,3a,75y,42.5h,88.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLZuUV0f8OP0fq60WiRDMTQ!2e0!7i13312!8i6656

  • Google ha creat una aplicació, Art transfer, que ens permet convertir les nostres fotografies en vertaderes obres d’art. Podeu descarregar-la a través d’aquest enllaç i al·lucinar amb els resultats!

https://artsandculture.google.com/camera/art-transfer

  • Música. Concert solidari COVID-19. Tribut a Freddy Mercury. S’emet el divendres i estarà disponible temporalment.

https://www.youtube.com/watch?v=PN7oGo6qlMA&feature=emb_title

  • Escola Impro Barcelona. Aquest dissabte a les 19h es podrà veure un nou show súper recomanable de IMPRO:

https://www.youtube.com/c/EscuelaImproBarcelona

  • 'Fusells', un text de Bertolt Brecht en el context de la guerra civil. L'obra, dirigida i adaptada per Daniel J. Meyer, es va poder veure a l'Almeria Teatre fa quatre anys i ara es recupera a la xarxa.

https://www.youtube.com/watch?v=edW0YyCrCho&feature=emb_title

  • 'Pantalles obertes' per al Dia Internacional dels Museus (16, 17 I 18 DE MAIG). Les portes dels nostres museus estan tancades, però OBREN FINESTRES, digitals, perquè puguis continuar gaudint del patrimoni museístic de Catalunya a través de la pantalla del teu ordinador o dispositiu mòbil.

http://patrimoni.gencat.cat/dim2020

  • Us convidem a veure els millors concerts de la història:

https://www.tokyvideo.com/es/serie/los-mejores-conciertos-de-la-historia?utm_source=instagram&utm_medium=paid&utm_content=stories&utm_campaign=serieconciertos

  • El Teatre Real de Madrid i El Liceu de Barcelona s'han unit a la plataforma My Opera Player. A través d'aquest web, d'accés gratuït durant el tancament dels teatres a causa del coronavirus, es poden visionar algunes de les produccions més espectaculars de les darreres temporades.

https://www.myoperaplayer.com/

  • 100 pel·lícules gratis que pots veure en línia a Rakuten TV durant el confinament. La plataforma ofereix part del seu catàleg de forma gratuïta.

   https://rakuten.tv/es/gardens/avod

  • ARXIU DE RTVE, és una autèntica joia: hi ha programes especials i sèries des dels anys 60 fins als 2000. Us convidem a gaudir de sèries que vam veure quan érem nens!

https://www.rtve.es/television/archivo/

  • Us convidem a visitar el Recinte modernista de Sant Pau, a Barcelona, des de casa.

https://www.youtube.com/watch?v=zQKJWghPiZY&feature=youtu.be

  • PRIMAVERA SOUND 2019, alguns dels millors concerts de la història del festival, a casa teva:

https://www.youtube.com/watch?v=KbzOa7uX23Y&feature=youtu.be&list=PLcKRu3rQFeZGMto6I1WBtc2ew1rw5aNgC

  • Ens presenteu la vostra mascota? Entrant al web de la Fundació Aspace trobareu més informació.

https://aspace.cat/ca/ens-presenteu-la-vostra-mascota

  • Escoltar l’ària “Nessun Dorma” de l’òpera Turandot interpretada, des de diferents emplaçaments, per l’Orquestra i el Cor del Gran Teatre del Liceu.

https://www.youtube.com/watch?v=GvqlXtqRFOI&feature=youtu.be

  • Us proposem visitar aquest web on trobareu 85 enllaços a curtmetratges per educar en valors.

https://www.educaciontrespuntocero.com/recursos/cortometrajes-educar-en-valores

https://nationalzoo.si.edu/webcams

http://www.chattzoo.org/explore/video-stream

https://www.kansascityzoo.org/animal-cams/

  • Artistes reconeguts mundialment juntament amb l’Organització mundial de la Salut han organitzat aquest dissabte 18 d’abril un concert per recaptar fons per a la lluita contra el COVID-19. Més informació i com veure’l al web:

https://www.globalcitizen.org/es/connect/togetherathome/

  • Visites virtuals:

SAGRADA FAMÍLIA
https://sagradafamilia.org/visita-virtual
CASA BATLLÓ
https://www.casabatllo.es/ca/tour-virtual/

CASA MILÀ
https://www.lapedrera.com/visita-virtual/

CASA MUSEU GAUDÍ
https://www.lapedrera.com/visita-virtual/

MUSEU VATICANI

http://www.museivaticani.va/content/museivaticani/es/collezioni/musei/tour-virtuali-elenco.html

VISITES VIRTUALS ARREU DEL MÓN

https://www.canva.com/es_mx/aprende/conoce-virtualmente-36-museos-y-lugares-increibles/

  • Activitats online del ZOO de Barcelona:

https://view.genial.ly/5e70bf6badf8780fc366e0af

  • La Fundació SGAE posa a disposició de tothom un accés lliure a alguns dels moments musicals que es donen cada any a la Sala Berlanga.

https://www.youtube.com/user/fundacionautor

  • Propostes de tots els àmbits elaborades pels centres cívics de la ciutat de Barcelona.

https://ajuntament.barcelona.cat/centrescivics/ca/activitat/malgrat-tot-no-parem

  • Festival D'A de Barcelona, dedicat al cinema d’autor.

https://dafilmfestival.com/es/

  • El Hogwarts Express i tots els símbols de Harry Potter tenen un nou espai virtual, "Harry Potter a casa".

https://www.wizardingworld.com/collections/harry-potter-at-home

  • Escola Impro Barcelona. Trobareu sessions d’improvisació molt interessants. 

https://www.youtube.com/c/EscuelaImproBarcelona

  • La Catedral de Barcelona és una de les construccions de la ciutat que cal conèixer. Aquesta visita que ens permetrà descobrir els racons més interessants de l'edifici amb una àmplia informació històrica i artística de cada un d'ells.
  • Visita virtual al Museu Nacional d’Art de Catalunya.

https://www.museunacional.cat/ca/el-museu-nacional-casa

TRUCADES I VÍDEOTRUCADES: Reservem una estona al dia per trucar la família i amics. Si tenim el telèfon d’altres companys/es és important veure’ls en la mateixa situació que nosaltres, i saber que es troben bé.

HUMOR: El sentit de l’humor, riure, ens beneficia emocionalment i ens aporta calma. Circulen imatges i acudits sobre la situació que estem vivint que ens permeten alliberar tensions. Compte amb les persones que tenen dificultat per entendre els dobles sentits, o amb els acudits i imatges que poden ofendre i/o ferir sentiments. 

PEL·LÍCULES I CURTMETRATGES: Us recomanem evitar els gèneres dramàtics i catastrofistes. Plataformes com NETFLIX, MOVISTAR, HBO O AMAZON PRIME ofereixen 1 mes gratuït amb motiu del confinament. Ull si ens donem d’alta ja que, passat aquest mes, ens comencen a cobrar. 

Si teniu NETFLIX, us recomanem veure el documental CRIP CAMP, sobre la lluita pels drets de les persones amb discapacitat als EEUU dels anys 70. Una visió de la discapacitat molt trencadora. https://www.netflix.com/es/title/81001496

Us animem a visitar el canal de Youtube del TRICICLE, on properament penjaran el seu darrer espectacle SIT que de ben segur us farà riure una estona!

https://www.youtube.com/channel/UCXBNSJUVyiLBNxctBpJkakw

Al web https://cortosdemetraje.com/generos/ trobareu curtmetratges gratuïts de diferents temàtiques.

JOCS ONLINE: Us deixem diferents recursos. Us recomanem mesurar el temps que es dedica a aquesta activitat ja que l’estimulació que es rep és d’intensitat alta. S’aconsella deixar d’utilitzar pantalles 2 hores abans d’anar a dormir.

https://juegos.lavanguardia.com/

https://clic.xtec.cat/legacy/es/jclic/download.htm

http://www.edu365.cat/

JOCS DE TAULA: És el moment de treure el parxís, les dames, la oca i els escacs. Altres idees:

Endevinar qui sóc: Ens situem en rotllana i escrivim en un paper el nom d’un personatge, que la persona del nostre costat s’enganxarà al front. Cada persona ha d’endevinar quin personatge és, fent preguntes que es puguin contestar amb si o no. Per ex.: ¿sóc un home?, ¿són cantant?. Si la resposta és si, es pot continuar preguntant. Si és no, passa el torn. Guanya qui encerti abans quin personatge és. 

Continuar la frase: Una persona diu una paraula, per exemple “LA” i la següent ha d’afegir una nova “LA NOIA” i així successivament, de manera que la frase es va allargant i hem de fer un bon exercici de memòria per repetir-la cada vegada. Perd qui falla en repetir la frase.

JOCS I ESTIMULACIÓ SENSORIAL (sobretot per a persones amb baixa participació i sempre amb supervisió):

Tacte:

  • Presentem diferents textures que tinguem a casa: pell de fruita, aigua, teles, raspalls, i deixem que experimenti les sensacions tàctils.
  • Amaguem objectes dins d’un bol amb farina o altre material i deixem que els trobi.
  • Juguem amb el contrast entre calor i fred (amb gel i tocant aigua un xic calenta).
  • Passem teles de diferents textures per la pell: llana, tovallola, seda.
  • Fem massatges amb olis.
  • Deixem que toquin els elements naturals que tinguem disponibles, fulles de plantes, terra.
  • Pintem amb pintures.
  • Sortim a la terrassa a gaudir del sol i l’aire.

Oïda:

  • Proporcionem diferents sons acompanyats de la imatge que els representa. Us indiquem un banc de sons i imatges que pot ser de la vostra utilitat: http://recursostic.educacion.es/bancoimagenes/web/
  • Expliquem contes amb estimulació sensorial. Per exemple, si parla d’un ocell reproduïm el seu so, si parla de flors intentem proporcionar un aroma similar.
  • Escoltem música i sons de la natura.

Vista:

  • Fer triar entre diferents aliments, per exemple quan es presenten les postres. I generalitzem la tria a qualsevol ocasió que es presenti.
  • Demanar que ens assenyali el color que li demanem entre dues opcions.
  • Mostrar-li la roba abans d’ajudar-li a vestir-se i intentar que triï amb la vista o assenyali la peça que vol.

Olfacte i gust:

  • Presentem els objectes del dia a dia abans de fer-los servir: colònia, desodorant, sabó, menjar.
  • Deixem tastar nous sabors i textures. Respectem sempre les textures si hi ha disfàgia.
  • Estimular els llavis amb el menjar abans d’introduir-lo a la boca. Permet una millor integració de l’estímul.
  • Estimular amb aliments salats, dolços, agres i observar les reaccions.

Vestibular:

  • Gronxar (a sobre de les nostres cames).
  • Moviments de davant al darrera (a cadira, terra o sobre les nostres cames).
  • Moviments de dreta a esquerra (a cadira, terra o sobre les nostres cames).
  • Fer petits recorreguts caminant, gatejant o rastrejant, si és possible.
  • Fer canvis de posició (seure a diferents cadires, sofà, pufs o terra).
  • Fer transferències de la cadira a terra i un cop a terra fer balancejos, voltejos o moviments rítmics. Busquem el moviment actiu i reactivar el cos.

Fer una menjadora per a ocells amb material reciclat. Tots/es ens hem adonat aquests dies de com els animals, entre els quals els ocells, noten que no hi som i es fan amb els carrers, i volen en un cel més net. Si tenim sort, podem aconseguir que els ocells vinguin a la nostra finestra o balcó a menjar.

8) CULTURA:

Rutes online per diferents museus del món:
https://artsandculture.google.com/

Vídeo de diferents obres arquitectòniques i altres indrets en realitat virtual:https://artsandculture.google.com/project/360-videos

Viatjar per la terra i conèixer la geografia:
https://earth.google.com/web/

Visita el MUSEU DALÍ fent un recorregut virtual!

https://www.salvador-dali.org/ca/museus/teatre-museu-dali-de-figueres/visita-virtual/


9) ALTRES RECURSOS:

Proyecto tan amigos, amb qui treballem la Teràpia amb gossos habitualment, ens ofereix tres iniciatives, adaptades a la situació actual:

  1. Vídeos on l’equip de Proyecto Tan Amigos, acompanyat dels seus gossos, saluda a totes les persones usuàries: https://www.youtube.com/playlist?list=PL3Iq7dTHiMA8q6xSzyLkA0hQ6O92wfNbV
  2. Videotrucades motivadores (de franc) amb els gossos. Un breu contacte d’entre 5 a 10 minuts, de dilluns a divendres de 16 a 18h. Cal demanar cita prèvia enviant un correu a info@tanamigos.org
  3. Servei d’acompanyament al desconfinament. Acompanyament i passeig terapèutic al carrer, acompanyats del gos, per fer una adaptació gradual a la nova realitat de llibertat i normalitat. Aquest servei s’obrirà quan les autoritats ho permetin. Mes informació a www.tanamigos.org

La FEDERACIÓ DE LA PARÀLISI CEREBRAL I LA PLURIDISCAPACITAT DE CATALUNYA (FEPCCAT) ha canviat d’imatge i ens proposa jugar amb les peces que la composen. Us adjuntem el document amb les instruccions. Aquest disseny l’ha creat el nostre company de Comunicació, el Pau Segarra. 

https://aspace.cat/files/attachments/5/9/5e7dea2f76298.pdf

RED “VOLVAMOS A VERNOS” DE LA CONFEDERACIÓN ASPACE. Xarxa d’entreteniment per poder compartir idees, opinions i experiències sobre diferents temes d’interès.

https://aspace.org/noticia/935/nace-volvemos-a-vernos-la-nueva-red-de-entretenimiento-del-movimiento-aspace

---

https://www.jocviu.cat/que-puc-fer-a-casa

http://www.arasaac.org/index.php

https://www.bitbrain.com/es/blog/ejercicios-estimulacion-cognitiva

  • Manteniment de funcions superiors. Generadors de passatemps.

https://agora.xtec.cat/escolaflorestasabadell/blocciclesuperior/generador-de-mots-encreuats/

  • Experimentació i estimulació sensorial. Fer paper maixé. Aquesta activitat ens permet estimular tots els sentits.

https://www.youtube.com/watch?v=E7dyjY6yt3M

  • Música. Pink Floyd comparteix cada divendres un dels seus concerts més llegendaris a través del seu canal de Youtube.

https://www.youtube.com/channel/UCY2qt3dw2TQJxvBrDiYGHdQ

  • Música. John Mayer farà un concert en directe el proper 3 de maig i a través del seu Instagram.

https://www.instagram.com/johnmayer/?hl=es

10) ESPORT:

L'equip d'esports ha preparat un vídeo amb diferents exercicis per fer a casa.